Köpvillkor
ALLMÄNNA VILLKOR
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt dataskyddsförordningen (GDPR) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive moms och gäller för en produkt om inte annat anges. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i webbutiken.
Betalning
Vi erbjuder säkra betalningar via Klarna och Swish.
Leverans
Vi skickar vanligtvis dina varor inom 1–3 arbetsdagar.
Fraktpriset är 69 kr. Vi levererar för tillfället endast inom Sverige. Varorna levereras antingen till din brevlåda/ytterdörr eller till valfritt utlämningsställe.
Om din beställning försvinner eller skadas under leveransen ska du kontakta oss. Vi ersätter varan enligt överenskommelse med dig som kund. Räkna med en hanteringstid på upp till 6 arbetsdagar för försvunna paket. Är produkterna trasiga eller skadade vid mottagandet, ta foton på de skadade/trasiga varorna samt på emballaget och maila dessa till oss. Detta för att vi i vår tur kan reklamera till fraktföretaget.
OBS! Vi tar ut en avgift på 250 kr + returfrakten för ej uthämtade paket från ombud oavsett varuvärde. Summan dras av på återbetalningen. Är summan på din beställning lägre än 250 kr sker ingen återbetalning alls.
Du kan även hämta dina beställda varor på Lastarevägen 34 i Gällivare. Du beställer som vanligt men väljer “hämta på plats” i kassan och går vidare med betalningen. Ett mail skickas till dig när varorna är färdiga för upphämtning. OBS! Ingen upphämtning innan du fått ditt bekräftelsemail.
Ångerrätt
Du har lagstadgad rätt att ångra din order genom att meddela oss detta inom 14 dagar från att du tog emot produkterna. Ditt meddelande ska innehålla ditt namn, din e-postadress, din leveransadress, ditt ordernummer samt uppge vilka varor det gäller. Returen gör du på egen bekostnad, efter klartecken från oss, till adressen du ser längst ner på denna sida. Vi rekommenderar att du returnerar varorna välpaketerade i samma emballage du fick varorna i.
Vi återbetalar det pris du betalat för produkterna du returnerar. Detta inkluderar även den första fraktkostnaden du betalat om hela beställningen returneras. Fraktkostnaden ersätts alltså endast om du returnerar hela ordern, inte om du bara returnerar delar av den.
Vi förbehåller oss rätten att dra av en skälig summa om det visar sig att produkten som returnerats är använd eller på något sätt skadad i hanteringen. Återbetalningen sker så fort vi har tagit emot de returnerade produkterna. Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du använde vid köpet om inget annat har avtalats.
Ångerrätten gäller ej produkter som är specialgjorda för dig, det vill säga varor som har tillverkats efter dina instruktioner.
Reklamation
Du som önskar reklamera en felaktig produkt ska kontakta bellebi.se via de kontaktuppgifter som anges på webbplatsen så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses vara inom skälig tid.
Vid reklamation ska du alltid bifoga foton som påvisar skadan eller felet. Det är viktigt att du inte returnerar, kasserar eller reparerar produkten innan ärendet är löst. När reklamationen godkänts kommer vi att kompensera dig enligt överenskommelse. Vi strävar efter att ärendet ska vara löst inom 10 dagar från det att vi mottagit reklamationsanspråket.
Undantaget är produkter inköpta från kategorin “OOPS” där produkterna redan har reducerat pris på grund av felaktigheter (2:a sortering).
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tar vi inget ansvar för eventuella förändringar på produkter eller produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Många av produkterna är handgjorda vilket innebär att mindre skillnader kan finnas mellan två “likadana” produkter. Även storleken på egen text kan variera beroende på textens längd och stämmer därför inte alltid exakt med produktbilden i nätbutiken.
Personligt tryck
Ångerrätten gäller ej produkter som är specialgjorda för dig, det vill säga varor som har tillverkats efter dina instruktioner.
Foton/bilder är valfria och du som kund ansvarar för rättigheterna att använda bildmaterialet. Vi förbehåller oss rätten att neka tryck/text vars innehåll kan tolkas som våld, pornografi, sexuellt material, rasism eller andra diskriminerande budskap.
Tvist och lagval
Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Belle Bi/ Marlene Lingebrand
Lastarevägen 34
982 38 Gällivare
[email protected]
Organisationsnummer:
6208238946